lend, Gość chyba Pinokia bzykał :twisted:
Blokada zapłonu musi powodować błędy w komputerze ?
Zwiń
X
-
Blokada zapłonu musi powodować błędy w komputerze ?
W ostatnich dniach w trzymiesięcznej O2 FL trzykrotnie nie wystartował, wraz z włączeniem klimatyzacji, wiatrak na chłodnicy (u mnie jest jeden). W rezultacie nie działała klima. Za każdy razem po pewnym czasie się odwieszał.
Udałem się do ASO, innego niż to, w którym kupiłem auto. Po godzinie zostałem zaproszony po odbiór - pokazano mi wydruk z VAS-a: 6 stron błędów w różnych sterownikach (było podobno więcej, ale skasowali - te 6 stron to po pierwszym włączeniu zapłonu po wykasowaniu).
I tu dochodzę do sedna: jako niemal pewną przyczynę wskazali blokadę zapłonu - taki "pstryczek" monostabilny, który generuje te błędy. Podobno zaraz po włączeniu zapłonu na magistrali CAN jest siwy dym.
Zadzwoniłem do ASO, które montowało tą blokadę w nowym aucie, przed jego wydaniem, przedstawiłem problem. Pan Doradca Serwisowy - głosem zdradzającym wszechwiedzę (i zdziwieniem brakiem takowej u mnie) - zakomunikował, że blokada zapłonu MUSI powodować błędy w komputerze.
Pytanie, czy ma rację, czy może można to zamontować tak by błędów nie było ?
Pytanie numer dwa (nie oczekuję odpowiedzi): czy skoro w ASO wiedziano, że taki wyłącznik MUSI powodować błędy, odpowiadało standardom profesjonalnej staranności oferowanie zainstalowania takowego (jako gratisu przy zakupie nowego auta) ?Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
-
-
zak14, przeciez akcesoria montowane przez ASO nie moga umniejszac funkcjonalnosci samochodu !!
Ja bym jednak kazal im z tym zrobic porzadek, bo 6 stron bledow moze w przyszlosci wygenerowac 12 stron - bo cos sie zapetli itd.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wroJa bym jednak kazal im z tym zrobic porzadek, bo 6 stron bledow moze w przyszlosci wygenerowac 12 stron - bo cos sie zapetli itd.
Zamieszczone przez shadoJa mam tak zrobione, że nie generuje błędów więc się da.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
zak14, bedziesz ich za raczke prowadzil? Skoro byl takim cwaniakiem wszechwiedzacym, powiedz ze znasz auto, ktore ma to samo zamontowane i dziala bezproblemowo - oni maja podrazyc temat i zrobic tak, aby bylo czokoByła Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wrozak14, bedziesz ich za raczke prowadzil? Skoro byl takim cwaniakiem wszechwiedzacym, powiedz ze znasz auto, ktore ma to samo zamontowane i dziala bezproblemowo - oni maja podrazyc temat i zrobic tak, aby bylo czoko
Ja: można zrobić, żeby było ok
ASO: a my mówimy, że to niemożliwe - musi powodować błędy
Ja: znam auto, które ma to samo zamontowane i dziala bezproblemowo
ASO: to niemożliwe
I teraz wariantowo:
a) Ja: konkretnie urządzenie było montowane w xxx - zadzwońcie, douczcie się.
b) Ja: a ja znam takie auto
ASO: to niemożliwe (i tak iteracyjnie)
Nie chcę kolegi shado dopytywać jak ma to zamontowane, bo publicznie się o takich rzeczach nie informuje, zatem może przynajmniej mógłbym poznać miejsce gdzie potrafią montować.
W sumie to stracę już drugi wieczór na wizytowanie ASO, zapewne też nie wyjadę na weekend, bo pewnie nie skończą dziś i będę odbierał w sobotę, gdyż na poniedziałek rano auto jest mi potrzebne. Chcę więc przygotować się możliwie dobrze, żeby sprawę załatwić skutecznie.
Swoją drogą - to że budowę silnika v6 wraz z przybudową w 11 letnim mondeo 2 musiałem mieć opanowaną lepiej od mechaniorów, żeby mnie nie robili w trąbę, to rozumiem. Ale, żeby - do diabła - w ramach przygotowań do wizyty w ASO robić doktoraty z instalacji w nowiutkim aucie, to mnie trochę irytuje. Zakładałem, że na zagłębienie się w dokumentację i zakup VCDS-a mam te 2-3 lataOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
zak14, jak pojedziesz i będą znowu marudzić, to po prostu powiedz, żeby tą informację, " że założona przez nich blokada zapłonu typu xxxx musi powodować każdorazowo powstanie takich i takich błędów" i że w/w błędy nie mają żadnego wpływu na pełną funkcjonalność samochodu". Pieczątka i Podpis kierownika serwisu. Jak zapytają po co Ci to, to powiedz, że rozmawiałeś z SAP i kazali Ci uzyskać takie pisemko od ASO.
Myślę, że powinno zadziałać prawidłowo...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Moim zdaniem, blokada zapłonu we wszelkiego typu zabezpieczeniach może być rzeczywiście żródłem błędów, gdyż komputer pokładowy może nie rozróżniać co jest przyczyną, czy odcięty jakiś czujnik, czy cewka zapłonowa, itd. Naturalnym, i chyba najlepszym pod względem nie występowania błędów jest odcięcie dopływu paliwa, a więc pompa paliwowa, ewentualnie dodatkowy zawór odcinający dopływ paliwa, sterowany elektrycznie. Z braku paliwa napewno żaden błąd nie wystąpi.
Komentarz
-
Komentarz